גישור ויישוב סכסוכים

מלבד הסכם גירושין, ניתן להסדיר בגישור גם הסכמי ממון והסכמים לאחר הגירושין. כמו כן, עבור ידועים בציבור קיימים הסכמי חיים משותפים והסכמי פרידה.
מומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין מומחה בתחום הליכי הגישור מאחר והייצוג מביא ליתרון במהלך המשא ומתן ושומר על הזכויות והאינטרסים של הצד המיוצג. משרדנו מתמחה בייצוג בהליכי גישור ועריכת הסכמי טרום נישואין, גירושין וידועים בציבור.

לפני שרצים ומגישים תביעות, ניתן במקרים מסוימים, לנסות ולגשר על חילוקי הדעות בין הצדדים באמצעות הליך גישור שנקרא “בקשה ליישוב סכסוך” ודומה לניהול משא ומתן. הליך הגישור מאפשר יישוב הסכסוך מחוץ לבית המשפט ומאופיין בניטרליות, חשאיות וכבוד הדדי. הליך הגישור מאפשר לצדדים להגיע לפתרון הוגן שיהיה מקובל על שניהם ולהביא לסיום הסכסוך על ידי הסדר ערוך וחתום, בזמן קצר יחסית ובצורה מכובדת ונאותה ובאותה נשימה לחסוך סכומי כסף גבוהים.
המגשר הינו אדם נייטרלי ואובייקטיבי, אשר נפגש עם הצדדים, בוחן את פרטי המקרה ויחד עם בני הזוג בוחר את הפתרונות המתאימים והנכונים לצרכי בני הזוג וילדיהם.
להליך הגישור יתרונות רבים:
חסכון בזמן – קבלת הגט במהירות. לעומת התדיינות משפטית אשר עלולה להמשך חודשים ארוכים ואף שנים בעיקר בשל מורכבות ההליך והפן הרגשי, במסגרת הגישור ניתן לקבל גט בתוך שבועות בודדים בלבד.
כבוד והדדיות – הליך הגישור נשען על ערכים של כבוד והדדיות, ועל מציאת פתרונות הוגנים שישרתו את שני הצדדים.
מניעת כאב וסבל רגשיים – הליך הגישור מונע פעמים רבות את הכאב והסבל הכרוכים בניהול ההליך בבית המשפט ואף מרכך את הקושי והטראומה העלולים להיגרם לילדים.
חסכון כספי משמעותי – מאחר והליך הגישור הינו הליך קצר יחסית ומורכב הרבה פחות מהתדיינות משפטית, התשלום לעורכי הדין הינו נמוך יותר וישנו חסכון בזמן שיפוטי יקר, הוצאות ואגרות. על כן, באמצעותו הליך של גישור יכול כל צד להגיע לחיסכון של עשרות אלפי שקלים.
וודאות – באמצעות ניסוח הסכם גירושין מפורט והדדי, ניתן להגיע בקלות יחסית להסכמות רחבות בכל פרט ועניין אותו מעוניין כל אחד מהצדדים להסדיר. ההסכמות יהיו בשפה ברורה ומובנת לצדדים ובכוחן יהיה אף למנוע מחלוקות עתידיות.
יתרון אסטרטגי – במקרה בו הבקשה ליישוב סכסוך הוגשה לפני שהצד השני הגיש תביעה בבית הדין הרבני, הסמכות הדיונית תשמר לבית המשפט לענייני משפחה וזאת מאחר שמועד הגשת הבקשה נחשב למועד הגשת התביעה לבית הדין לענייני משפחה, גם אם הוגשה התביעה מאוחר יותר.

צור קשר